Kontor Fremtidens arbejdsliv København

Til trods for, at man ikke er forelsket i kontoret som arbejdsplads, så er der en risiko for, at man bliver forelsket i en af sine kollegaer.

Det er ikke uset, at vi udveksler gode bekendtskaber til vores kollegaer. Det gode bekendtskab viser sig også i flere tilfælde at blive følelsesmæssigt, især hos de yngre medarbejdere. Helt konkret kommer vi ikke udenom kontoret som værende en social arena: Rapporten Fremtidens arbejdsliv 2023 viser nemlig, at hver tredje ung under 25 år, der arbejder på kontor, er blevet forelsket i en kollega på arbejdspladsen.

Danskerne har et lille forspring i disciplinen ”kærlighed på kontoret”. Her er de mandlige respondenter overrepræsenteret med et forspring på 23 procent af dem, der svarede ja til spørgsmålet om, at de har forelsket sig i nogen på arbejdet. Til sammenligning svarede 16 procent af kvinderne ja til samme spørgsmål.

I 2018 udgav finans.dk en tilsvarende undersøgelse om kærlighed på kontoret, som på baggrund af en årlig undersøgelse fra det globale rekrutteringsselskab CareerBuilder kunne konstatere, at omkring 40 procent har været på date med en kollega, og at 16 procent møder deres kommende ægtefælle eller partner på jobbet.

Måske det kan være godt nyt til de singler på arbejdsmarkedet, som leder efter en partner, og som ikke længere orker at ”swipe” sig frem til ham eller hende?

Om rapporten Fremtidens arbejdsliv 2023

For fjerde år i træk har vi i Castellum undersøgt, hvad personer, der arbejder på kontor, ønsker og forventer sig af deres arbejdsplads i fremtiden. Rapporten er spækket med fakta, oplysninger og viden om, hvad der kræves for at tiltrække fremtidens medarbejdere og skabe arbejdspladser, der opfattes som attraktive.

Læs rapporten Fremtidens arbejdsliv 2023

Castellum hjalp AUTO1 til et kontor, der bedre matchede deres behov