05.10.2023

Ombygning af Centrica Energys nye kontor

Kontor København

Til november flytter Centrica Energy ind på deres nye kontor i vores ejendom Tower, Havneholmen 25.

Centrica Energy er en del af Centrica med omkring 20.000 ansatte på verdensplan. Centrica Energy har hovedsæde i Aalborg og et hurtigt voksende kontor i København.

Centrica Energy havde således et ønske om at finde et kontor i København, hvor de kunne vokse, og det er her vi i Castellum er trådt til for at hjælpe med udvidelsen af deres nye kontor i København.

”Vi har lige nu et kontor i Ørestaden, men det var et stort ønske for vores medarbejdere at finde noget, der er placeret tættere på centrum, og hvor det er nemt at pendle til og fra arbejde fra større dele af Sjælland. Det var også vigtigt for os at komme ind i en ejendom, som udstråler ordentlighed, har gode faciliteter, og hvor man allerede ved hovedindgangen bliver mødt af et professionelt udtryk, for det er det, vi gerne vil vise videre i vores lejemål til vores gæster og kunder”, fortæller Kristian Ebdrup, Facility & HSE Manager hos Centrica Energy.

Billedet viser ombygningen af Centricas nye kontor på Havneholmen 25

Centrica Energy havde behov for at finde et kontor, der kunne huse store IT set-ups. De havde store krav til indeklimaet, særligt med hensyn til ventilation og belysning. Derfor skulle vi lave en ombygningen af hele lejemålet, så det blev tilpasset deres specifikke behov.

Kristian og Centrica Energy har været meget glade for samarbejdet med Castellum igennem hele processen fra fremvisning af kontoret til projekteringsarbejdet.

”Jeg synes, at det har været et fint professionelt samarbejde, hvor Castellum har været ærlige i hele processen. Vi har arbejdet sammen med Henrik Dann, som har hjulpet med at afdække vores behov og finde ud af, hvordan vi kunne passe ind i det her lejemål. Han har inddraget en spaceplanner til at lave nogle indretningsplaner, og så er det til slut endt ud i, at han har sendt det til en hovedentreprenør, der bygger lejemålet om for os”, fortæller Kristian.

Kristian fortæller, at de først og fremmest glæder sig til at få mere plads, og så glæder de sig til at bruge ejendommens faciliteter:

”Jeg glæder mig til at se, hvordan det sociale liv forhåbentligt blomstrer endnu mere på kontoret, fordi det nu ligger et sted, som er lettere at komme til og fra og et sted, hvor der er mere byliv omkring. Jeg glæder mig også til at tage hul på de faciliteter, som ejendommen tilbyder: en rigtig fin kantineordning, som vi glæder os meget til, og bedre parkeringsforhold”, afslutter Kristian.

Ombygningen af det nye kontor har været i gang i to måneder og forventes færdigt 1. november.

Vi glæder os meget til at byde Centrica Energy velkommen.

Billedet viser facaden på Havneholmen 25 fra vandet

29.11.2023

Hver tredje ung er blevet forelsket på sin arbejdsplads

24.10.2023