31.08.2023

Ombygning hos Cphbusiness

Siden 2012 har Cphbusiness boet i vores ejendom på Nansensgade. De har netop udvidet fra 4 til 6 etager, og derfor ønskede de en ombygning af de to nye etager til deres behov, hvilket stod på i to måneder over sommeren 2023.

Den ene etage er nu dedikeret til undervisningssted med seks undervisningsrum. Den anden etage er mere fleksibel med loungeområder, tre undervisningsrum, fokusrum og mulighed for at afholde større events.

Under ombygningen har Cphbusiness haft fokus på at bygge efter det nye bygningsreglements krav til byggeri og klimaaftryk. Det betyder for eksempel, at der er installeret en del akustikpanaler for at dæmpe støj i større rum, hvor mange elever kan sidde og snakke på samme tid.

”Vi er blevet meget glade og tilfredse med resultatet af ombygningen, som vi er sikre på, der vil skabe endnu mere liv, kreativitet og rum til fordybelse hos vores elever. Og så er det altid rart at have et godt samarbejde mellem udlejer og lejer, som vi har haft med Castellum under hele ombygningen”, fortæller Dennis Schulz, Service- og indkøbschef hos Cphbusiness.

Et tillidsfuldt samarbejde

Cphbusiness er glade for at samarbejde med bygningsejerne på deres syv forskellige lokationer. Derfor var det også naturligt at etablere en god dialog med Castellum i forbindelse med denne ombygning:

”Der ligger en god synergi i at have nogle gode fællesskaber med bygningsejerne. Når vi har noget vedligeholdelsestungt arbejde eller en ombygning, kigger vi på, om vi kan samarbejde, så begge parter smider noget i til alles tilfredshed”, fortæller Dennis.

Dennis fortæller, at et godt samarbejde i høj grad bygger på tillid. I dette tilfælde har Castellum tillid til, at Cphbusiness selv kan være ansvarlig for ombygningen, fordi de har en stor erfaring med skoleombygning i samarbejde med deres andre samarbejdspartnere.

”Vi har et samarbejde med IC Arkitekter, som vi har brugt i hele vores historie. Det er en tegnestue, der har 15 års erfaring med alle typer byggeri, men især skolebyggeri. Det er nemlig noget af det sværeste at bygge om, imens man har undervisning og eksaminer, hvilket ikke tåler, at der larmes. I snakker om, at I som virksomhed er modige og tør at springe ud i nye ting. Denne ombygning er et godt eksempel på dette, da I har tillid til, at vi godt kan magte at være rimelig selvstændige i ombygningsprocessen”, fortæller Dennis.

Som en del af processen har Henrik Dann, projektchef hos Castellum, hele tiden været med på sidelinjen for at sikre, at vores indbyrdes aftaler overholdes, og at processen forløber på en ordentlig måde.

Billedet viser ombygningen hos Cphbusiness på Nansensgade 19

Et godt forhold mellem lejer og udlejer

Dennis fremhæver, at Cphbusiness er meget tilfredse med Castellum som udlejer:

”Jeg synes, at vi samarbejder godt om tingene, og overordnet set fungerer det rigtig godt. Alle jeres folk er supergode, og vi har et hus, der er veldrevet. I har blandt andet jeres ejendomsfunktionær, Bent, som er fantastisk. Han kommer ud og integrerer sig med folk, lytter sig til de ting, der skal gøres, og får det bragt videre til de relevante personer.”

Gaden med en god historie

Udover det gode samarbejde med Castellum, er Cphbusiness generelt glade for at bo på Nansensgade:

”Vi har været meget interesserede i at bo meget bynært og stationsnært, og det gør vi her. Vi er meget glade for at bo her, og det er en rigtig god adresse med et højhus midt i en bymidte, hvor vi kan gå op på tagterrassen og kigge ud over Københavns tage. De studerende er selvfølgelig også rigtig glade for det, fordi det er nemt at komme til og fra med Nørreport tæt på. Og så er Nansensgade jo en smuk gade med en fantastisk historie”, fortæller Dennis.

Billedet viser ombygningen hos Cphbusiness på Nansensgade 19

Vi ønsker Cphbusiness tillykke med det flotte resultat.

12.03.2024

Ombygning for Copydan Tekst og Node

09.01.2024

Castellum hjalp Middelfart Sparekasse med nyt kontor i København