Gå til hovedindholdet

Guiden til dit næste kontor

I vores kontorguide finder du alt, hvad du har brug for, når du skal optimere eller flytte kontor. Du får også en praktisk tjekliste, som sikrer, at det bliver mere enkelt at træffe de rigtige beslutninger.

"Vi hjælper dig med at sammensætte en kontorløsning, som fungerer både i dag og i morgen”

Otte tips til din nye arbejdsplads

Har I brug for et nyt kontor, eller overvejer du, hvordan I kan tilpasse de aktuelle lokaler til fremtiden? Uanset om I er ude efter et moderne hybridkontor, et socialt mødested eller et fleksibelt kontorlandskab, er en grundig behovsanalyse det bedste fundament for gode beslutninger og fremadrettede valg. Her er otte tips, der hjælper dig med at træffe beslutninger om jeres næste kontor eller lokale.

1. Sæt kursen

Hvordan ønsker I, at jeres virksomhed skal være og opfattes? Hvilken oplevelse skal en besøgende have? Kontoret spiller en vigtig rolle som bærer af virksomhedens vision, kultur og brand både internt og eksternt. Tænk over, hvordan jeres lokaler bedst kan afspejle og forstærke de værdier, I står for, gennem jeres valg af beliggenhed, udformning og karakter. Ledelsen skal stå bag den strategiske retning for jeres fremtidige kontor og måder at arbejde på.

2. Lad ildsjælene drive processen

Lad en gruppe dedikerede medarbejdere udarbejde en grundig behovsanalyse og udarbejde forslag til løsninger. Det er naturligvis godt, hvis alle medarbejdere får mulighed for at give deres mening til kende omkring forslagene, men alle kan ikke bestemme. (I sidste ende er det ledelsen, som træffer beslutningen.) Og glem ikke, at behovsanalysen skal omfatte virksomheden og medarbejdernes behov.

3. Beslut jer for beliggenheden

I ejendomsmæglerannoncer plejer beliggenhed at være det vigtigste parameter i forhold til valg af bolig. Vi ser også at virksomheder, der skal flytte kontor, som oftest vælger nye lokaler inden for en radius af 5 km. fra det gamle kontor. Overvej om det er nemt at komme til og fra arbejde? Er der cafeer i nærheden? Kan man træne i frokostpausen? Er omgivelserne trygge og hyggelige? Bidrager beliggenheden til at styrke jeres brand? Lav en beliggenhedsanalyse og fastlæg, hvad der vigtigst for jer.

4. Gennemtænk funktionalitetsbehov

Hvilke funktioner er der brug for, hvis alle skal kunne udføre deres arbejde så godt som muligt? En del skal måske kunne arbejde uforstyrret for sig selv, mens andre løser deres opgaver bedst i grupper. Nogle er på kontoret en gang imellem, mens andre er der hver dag. Tag gerne udgangspunkt i, hvordan I har det nu – hvad fungerer, og hvad kan blive bedre – og skriv jeres fremtidige behov ned.

5. Vær fleksible

Hvor mange medarbejdere skal I være fremover, næste uge, næste år? Hvor mange arbejdspladser skal I bruge? Selvom om det kan være svært at spå om fremtiden, er det altid klogt at tænke langsigtet. Vælg lokaler, som kan udvikles og tilpasses til virksomheden, når behovene ændrer sig.

6. Find den rigtige kombination til fremtiden

Hvilken type kontor er bedst for jeres virksomhed? I dag taler mange om det relationsbaserede kontor som fremtidens model – at kontoret først og fremmest skal være et stimulerende mødested. Andre fokuserer måske mere på kontoret som et sted, hvor man effektivt skal kunne arbejde i ro og fred. Tag gerne udgangspunkt i en etableret kontorløsning og tænk over, hvilken løsning, der er den rigtige for jer.

7. Skab en arbejdsplads, hvor man har lyst til at være

Hvad skal der til for, at jeres medarbejdere har mere lyst til at være på jeres kontor end andre steder? Et sundt miljø, mødesteder til sociale aktiviteter, en behagelig indretning, mulighed for at tilpasse de individuelle arbejdspladser efter situation og aktuelle behov? Spørgsmålet handler naturligvis om meget mere end selve lokalerne, men den fysiske indramning og beliggenheden er to vigtige dele af svaret.

8. Brug Castellum

Hos Castellum ser vi det som vores fornemste opgave at hjælpe virksomheder med at udvikle sig, og mennesker med at vokse. Kontakt os, så udarbejder vi sammen en løsning, der opfylder både nuværende og fremtidige behov.

// This view acts as a rendering template to render InitScript(and server-side Form's descriptor) in FormContainerBlock's client-side for Form[ea43753c-f96d-4bb1-be62-5a680f1ec61e]. // TECHNOTE: all serverside (paths, dynamic values) of EPiServerForms will be transfered to client side here in this section. (function initializeOnRenderingFormDescriptor() { // each workingFormInfo is store inside epi.EPiServer.Forms, lookup by its FormGuid var workingFormInfo=epi.EPiServer.Forms["ea43753c-f96d-4bb1-be62-5a680f1ec61e"] ={ Id: "ea43753c-f96d-4bb1-be62-5a680f1ec61e" , Name: "Book rådgivning [GB]" , // whether this Form can be submitted which relates to the visitor's data (cookie, identity) and Form's settings (AllowAnonymous, AllowXXX) SubmittableStatus : {"submittable":true,"message":""}, ConfirmMessage: "", ResetConfirmMessage : "", ShowNavigationBar : false, ShowSummarizedData : false, // serialize the dependency configuration of this form to clientside DependenciesInfo : JSON.parse("[]"), // keep all fieldName which are not satisfied the field dependency conditions DependencyInactiveElements: [], // Validation info, for executing validating on client side ValidationInfo : JSON.parse("[{\"targetElementName\":\"__field_48906\",\"targetElementId\":\"0b48e36a-0da6-4c67-a77b-d34a095b4402\",\"validators\":[{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Validation.RequiredValidator\",\"description\":null,\"model\":{\"message\":\"Dette felt er obligatorisk.\",\"validationCssClass\":\"ValidationRequired\",\"additionalAttributes\":{\"required\":\"\",\"aria-required\":\"true\"}}}]},{\"targetElementName\":\"__field_60106\",\"targetElementId\":\"82082b42-7257-4005-b525-495afee4350f\",\"validators\":[{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Validation.RequiredValidator\",\"description\":null,\"model\":{\"message\":\"Dette felt er obligatorisk.\",\"validationCssClass\":\"ValidationRequired\",\"additionalAttributes\":{\"required\":\"\",\"aria-required\":\"true\"}}}]},{\"targetElementName\":\"__field_48907\",\"targetElementId\":\"6ed0ebf0-39f8-48a4-8be7-b98583f18529\",\"validators\":[{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Validation.RequiredValidator\",\"description\":null,\"model\":{\"message\":\"Dette felt er obligatorisk.\",\"validationCssClass\":\"ValidationRequired\",\"additionalAttributes\":{\"required\":\"\",\"aria-required\":\"true\"}}}]},{\"targetElementName\":\"__field_48908\",\"targetElementId\":\"ff9d5655-2a47-4569-9894-91a76d2abbdb\",\"validators\":[{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Validation.RequiredValidator\",\"description\":null,\"model\":{\"message\":\"Dette felt er obligatorisk.\",\"validationCssClass\":\"ValidationRequired\",\"additionalAttributes\":{\"required\":\"\",\"aria-required\":\"true\"}}}]},{\"targetElementName\":\"__field_48909\",\"targetElementId\":\"fad1965e-166c-4f2a-ad94-6b589fcf9dd0\",\"validators\":[{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Validation.RequiredValidator\",\"description\":null,\"model\":{\"message\":\"Dette felt er obligatorisk.\",\"validationCssClass\":\"ValidationRequired\",\"additionalAttributes\":{\"required\":\"\",\"aria-required\":\"true\"}}}]}]"), // Steps information for driving multiple-step Forms. StepsInfo : { Steps: [{"index":0,"attachedUrl":"","dependField":null,"dependCondition":null,"isActive":true,"attachedContentLink":"","dependValue":"","elementName":"__field_","guid":"00000000-0000-0000-0000-000000000000"}] }, FieldsExcludedInSubmissionSummary: [], ElementsInfo: JSON.parse("{\"__field_48901\":{\"type\":\"Castellum.Features.Honeypot.HoneypotElementBlock\",\"friendlyName\":\"Honeypot\",\"customBinding\":false},\"__field_48906\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"Virksomhed/organisation\",\"customBinding\":false},\"__field_60106\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"Fornavn\",\"customBinding\":false},\"__field_48907\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"Efternavn\",\"customBinding\":false},\"__field_48908\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"E-mail\",\"customBinding\":false},\"__field_48909\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"Telefonnummer\",\"customBinding\":false},\"__field_48910\":{\"type\":\"EPiServer.Forms.Implementation.Elements.TextboxElementBlock\",\"friendlyName\":\"Meddelelse\",\"customBinding\":false},\"__field_48911\":{\"type\":\"Castellum.Models.Elements.GdprSubmitButtonElementBlock\",\"friendlyName\":\"Knapp\",\"customBinding\":false}}"), DataSubmitController: "/EPiServer.Forms/DataSubmit" }; /// TECHNOTE: Calculation at FormInfo level, and these values will be static input for later processing. workingFormInfo.StepsInfo.FormHasNoStep_VirtualStepCreated=true; // this FLAG will be true, if Editor does not put any FormStep. Engine will create a virtual step, with empty GUID workingFormInfo.StepsInfo.FormHasNothing=false; // this FLAG will be true if FormContainer has no element at all workingFormInfo.StepsInfo.AllStepsAreNotLinked=true; // this FLAG will be true, if all steps all have contentLink= ="" (emptyString) })();

Book rådgivning

Er du usikker på, hvilken type kontorløsning der passer til dig og din virksomhed? Kontakt os via formularen, så vender vi tilbage snarest for at booke en rådgivning med dig.

Al behandling af personoplysninger sker i henhold til databeskyttelsesforordningen og anden databeskyttelseslovgivning. Læs mere om GDPR

Relateret