24.01.2023

Renovering hos Clever med fokus på bæredygtighed og sundhed

København Bæredygtighed

Renovering hos Clever på Støberigade 14

I takt med at medarbejderstaben hos Clever har vokset sig større, har Castellum løbende hjulpet med at renovere nye og større kontorlokaler, så Clever kunne få de perfekte rammer for netop deres virksomhed.

Clever er flyttet ind på endnu en etage i Castellums kontorejendom på Støberigade 14. Clever gik fra at leje en halv 3. sal til en hel 3. sal, og nu har de udvidet til halvdelen af 4. etage i vores bygning.

På 4. etage er der kontorpladser, forskellige flotte møderum, et stort køkken og diverse loungeområder. Castellum har stået for renoveringen af Clevers lokaler på de to etager, imens Danielsen Spaceplanning har været ansvarlig for indretningen i samarbejde med Clever.

En bæredygtig tagterrasse

Som en del af Castellums renovering af Clevers nye kontor på 4. sal er en bæredygtig tagterrasse blevet opført. Den nye tagterrasse består af 91 % genanvendte gummisko. Både Castellum og Clever har et stort fokus på bæredygtige kontorløsninger. Derfor var det et oplagt valg at arbejde med genanvendelse i forbindelse med opførelsen af tagterrassen. Derfor er tagterrassens underlag næsten udelukkende lavet af genanvendte gummisko.

Denne løsning er ifølge Damion Bailey, Sr. UX & Design Manager hos Clever, i tråd med Clevers brand værdier: ”Tre af værdierne, der er medmenneskelig, fremsynet og optimistisk, gør, at vi er nødt til at tage ansvar for vores beslutninger og lede et eksempel, hvis vi vil gerne se en forandring i verden.”

Damion fortæller samtidig, at der med den nye terrasse ikke kun er fokus på genanvendelse, men også at skabe et godt og sundt arbejdsmiljø for medarbejderne.

“At have adgang til terrassen giver os nye muligheder for at nyde det fri og tage en meningsfuld pause i løbet af vores arbejdsdag. Det betyder noget for vores medarbejdere, at de kan tage et øjeblik til at mærke solen eller sidde under åben himmel og svare på e-mails. At kunne aflaste stress er afgørende i et forhåbentlig langt arbejdsliv”, fortæller Damion.

Clever har været meget glade for samarbejdet og den åbne dialog med Castellum:

”Vi er superglade for samarbejdet med Castellum. De er gode til at tage en i hånden, hvis der er noget, man ikke forstår, og så er de bare meget nærværende og imødekommende. Det er en fornøjelse”, fortæller Damion.

08.03.2023

Castellum arbejder for ligestilling af køn i alle ansættelseskategorier

17.02.2023

En personalerestaurant med fokus på fællesskab og bæredygtighed